Computer & Smartphone Café (Inloop)

Het computercafé is op donderdagmiddag van 13:00 uur tot 15:00.

De toegang en hulp is gratis.

Hoe vind ik de juiste internetverbinding? Waarom blijft het scherm zo staan? Wat is toch dat geluidje dat ik steeds hoor? Josephine Kestens en Philip Sijbrandij hebben antwoord op alle digitale vragen.

 Wifi in het café
“De meeste problemen hebben te maken met bijvoorbeeld een geluidje dat maar niet weggaat als je de telefoon aan zet, of een tablet scherm dat niet meer meedraait. Verder vinden mensen het handig om te weten hoe ze de wifi kunnen vinden in een winkel of café. Ook krijgen wij veel vragen over het  downloaden en gebruik  van apps.”

Josephine en Philip vinden het belangrijk om goed de tijd te nemen voor de digitale problemen.  “Vlug ‘even laten zien hoe het moet’ helpt niet. Wij nemen rustig de tijd om een oplossing voor het probleem uit te leggen en herhalen de stappen die we nemen. Zo kunnen ze het zelf oplossen als het nog een keer gebeurt.”

Whatsapp

“Veel mensen willen beginnen met whatsApp, voor het contact met de kleinkinderen of omdat de buurt een buurtapp heeft. Hiervoor moet er een smartphone komen, maar ze hebben geen idee hoe deze moeten gebruiken.Daar kunnen wij dan mee helpen”

Appie
“Mensen vinden het fantastisch om apps als die van de Albert Heijn te ontdekken, voor de bonusaanbieding. Ook de apps van bijvoorbeeld 9292OV en de NS zijn populair. Laatst was er iemand die veel musea bezocht. Dan kunnen we laten zien dat een museum vaak ook een eigen app heeft. Zoals die van het Rijksmuseum, waar je schilderijen kan bekijken of tours kan volgen. Zo word het gebruik vanzelf leuk, en niet alleen moeilijk en eng.

Het computercafé is op donderdagmiddag van 13:00 uur tot 15:00.

De toegang en hulp is gratis.